Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 1-4/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %23,6 %1 823 00077 %
Yle TV215,3 %12,9 %1 831 00077 %
Yle Teema3,0 %3,7 %1 306 00055 %
Yle Fem1,4 %1,7 %1 036 00044 %
Yle yhteensä45,6 %41,9 %2 027 00086 %
MTV313,5 %17,5 %1 864 00079 %
Sub3,9 %4,6 %1 495 00063 %
AVA1,5 %1,6 %1 000 00042 %
C More Total3,2 %2,0 %375 00016 %
MTV yhteensä22,1 %25,6 %2 008 00085 %
Nelonen8,3 %10,9 %1 806 00076 %
Jim3,2 %3,2 %1 294 00055 %
Liv1,7 %1,5 %1 197 00051 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,2 %248 00010 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,0 %1 916 00081 %
TV53,8 %4,2 %1 269 00054 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 045 00044 %
Frii0,9 %0,8 %669 00028 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %154 0006 %
Warner Bros. Discovery8,1 %7,9 %1 529 00065 %
STAR Channel3,6 %2,9 %1 222 00052 %
Music TV0,2 %0,2 %175 0007 %
Muut5,1 %3,5 %824 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.