Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,8 %1 794 00076 %
Yle TV210,6 %8,7 %1 755 00074 %
Yle Teema3,2 %4,1 %1 277 00054 %
Yle Fem1,7 %2,3 %1 082 00046 %
Yle yhteensä43,8 %39,8 %1 991 00084 %
MTV313,7 %16,8 %1 844 00078 %
Sub4,0 %4,7 %1 477 00062 %
AVA1,5 %1,5 %959 00040 %
C More Total2,7 %1,7 %382 00016 %
MTV yhteensä21,9 %24,6 %1 990 00084 %
Nelonen10,1 %12,9 %1 816 00077 %
Jim3,6 %3,8 %1 282 00054 %
Liv1,5 %1,4 %1 136 00048 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,4 %216 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,8 %1 931 00081 %
TV53,5 %3,7 %1 241 00052 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 027 00043 %
Frii1,0 %1,0 %647 00027 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %139 0006 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,5 %1 515 00064 %
STAR Channel4,0 %3,3 %1 197 00051 %
Music TV0,2 %0,1 %177 0007 %
Muut5,1 %3,9 %856 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.