Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 733 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 709 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %26,6 %687 00094 %
Yle TV29,5 %7,7 %637 00087 %
Yle Teema3,7 %4,4 %537 00073 %
Yle Fem1,9 %2,4 %451 00061 %
Yle yhteensä44,9 %41,2 %702 00096 %
MTV313,5 %16,4 %657 00090 %
Sub3,5 %4,0 %527 00072 %
AVA1,5 %1,5 %367 00050 %
C More Total2,6 %1,7 %148 00020 %
MTV yhteensä21,2 %23,6 %678 00092 %
Nelonen10,0 %12,6 %627 00086 %
Jim3,4 %3,5 %475 00065 %
Liv1,4 %1,2 %434 00059 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,5 %91 00012 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,3 %653 00089 %
TV53,8 %3,9 %470 00064 %
Kutonen2,8 %2,6 %410 00056 %
Frii1,4 %1,5 %297 00040 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %52 0007 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,4 %547 00075 %
STAR Channel3,3 %3,0 %442 00060 %
Music TV0,1 %0,0 %46 0006 %
Muut4,7 %3,5 %310 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %709 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.