Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 618 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV143,2 %38,4 %595 00096 %
Yle TV28,5 %7,1 %547 00088 %
Yle Teema3,7 %4,9 %458 00074 %
Yle Fem1,9 %2,5 %407 00066 %
Yle yhteensä57,3 %52,9 %601 00097 %
MTV320,6 %24,7 %563 00091 %
Sub1,5 %1,4 %355 00058 %
AVA2,2 %1,6 %312 00051 %
C More Total0,9 %0,4 %69 00011 %
MTV yhteensä25,2 %28,0 %577 00093 %
Nelonen5,8 %8,0 %513 00083 %
Jim1,5 %1,7 %288 00047 %
Liv1,5 %1,3 %328 00053 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %17 0003 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,7 %537 00087 %
TV51,4 %1,4 %266 00043 %
Kutonen0,7 %0,6 %205 00033 %
Frii1,9 %1,7 %176 00028 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %18 0003 %
Warner Bros. Discovery4,0 %3,7 %327 00053 %
STAR Channel0,8 %0,8 %200 00032 %
Music TV0,0 %0,0 %12 0002 %
Muut3,5 %2,9 %226 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %602 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.