Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 937 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 734 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,8 %6,1 %373 00040 %
Yle TV29,7 %8,6 %413 00044 %
Yle Teema1,3 %1,7 %134 00014 %
Yle Fem0,7 %0,9 %122 00013 %
Yle yhteensä18,4 %17,2 %542 00058 %
MTV314,8 %19,5 %502 00054 %
Sub8,6 %10,2 %372 00040 %
AVA2,6 %2,6 %207 00022 %
C More Total2,9 %1,6 %80 0008 %
MTV yhteensä28,9 %33,9 %608 00065 %
Nelonen16,2 %20,0 %511 00055 %
Jim4,9 %4,6 %273 00029 %
Liv4,6 %4,3 %262 00028 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,1 %32 0003 %
Nelonen Media yhteensä28,5 %31,5 %585 00062 %
TV55,1 %5,8 %282 00030 %
Kutonen2,0 %1,4 %176 00019 %
Frii1,5 %1,2 %99 00011 %
The Discovery Channel0,6 %0,2 %24 0003 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,6 %368 00039 %
STAR Channel7,5 %3,8 %290 00031 %
Music TV1,9 %0,8 %62 0007 %
Muut5,6 %4,1 %142 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %734 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.