Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 656 000
Viikot: 5-8/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,4 %10,4 %463 00071 %
Yle TV210,5 %8,8 %482 00073 %
Yle Teema2,1 %2,3 %254 00039 %
Yle Fem1,2 %1,6 %208 00032 %
Yle yhteensä25,3 %23,1 %559 00085 %
MTV318,1 %20,8 %527 00080 %
Sub4,9 %5,2 %364 00056 %
AVA4,2 %4,1 %311 00047 %
C More Total1,8 %1,0 %80 00012 %
MTV yhteensä29,0 %31,2 %564 00086 %
Nelonen14,4 %18,6 %500 00076 %
Jim5,2 %5,2 %344 00052 %
Liv5,8 %4,7 %377 00057 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,8 %39 0006 %
Nelonen Media yhteensä27,5 %30,8 %552 00084 %
TV54,6 %4,7 %315 00048 %
Kutonen1,8 %1,5 %224 00034 %
Frii3,5 %2,1 %169 00026 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %25 0004 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,7 %401 00061 %
STAR Channel4,4 %3,4 %304 00046 %
Music TV0,6 %0,3 %64 00010 %
Muut2,9 %2,4 %178 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %613 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.