Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 656 000
Viikot: 9-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 487 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,4 %353 00054 %
Yle TV29,9 %6,9 %364 00055 %
Yle Teema1,4 %1,7 %166 00025 %
Yle Fem1,1 %1,4 %149 00023 %
Yle yhteensä23,0 %19,4 %437 00067 %
MTV317,9 %21,0 %414 00063 %
Sub4,5 %5,0 %293 00045 %
AVA4,5 %4,5 %249 00038 %
C More Total1,6 %0,9 %57 0009 %
MTV yhteensä28,5 %31,4 %449 00068 %
Nelonen14,5 %18,8 %394 00060 %
Jim5,6 %5,4 %274 00042 %
Liv6,3 %5,5 %292 00045 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %37 0006 %
Nelonen Media yhteensä28,9 %32,5 %435 00066 %
TV54,9 %4,9 %243 00037 %
Kutonen1,9 %1,8 %170 00026 %
Frii2,5 %2,0 %133 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %23 0003 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,2 %311 00047 %
STAR Channel4,6 %3,8 %245 00037 %
Music TV0,7 %0,6 %50 0008 %
Muut4,6 %3,0 %126 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %487 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.