Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 9-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 554 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 73 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %24,2 %2 944 00061 %
Yle TV29,6 %6,7 %2 846 00059 %
Yle Teema2,8 %3,7 %1 922 00040 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 576 00033 %
Yle yhteensä41,8 %36,6 %3 275 00068 %
MTV316,5 %20,3 %3 067 00063 %
Sub3,3 %3,8 %2 177 00045 %
AVA2,5 %2,5 %1 648 00034 %
C More Total2,3 %1,4 %519 00011 %
MTV yhteensä24,6 %28,1 %3 273 00068 %
Nelonen10,3 %13,4 %2 941 00061 %
Jim3,3 %3,6 %1 988 00041 %
Liv2,4 %2,1 %1 898 00039 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %350 0007 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %21,7 %3 154 00065 %
TV53,5 %3,5 %1 932 00040 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 422 00029 %
Frii1,6 %1,5 %959 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %198 0004 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,2 %2 322 00048 %
STAR Channel3,2 %2,8 %1 789 00037 %
Music TV0,3 %0,2 %241 0005 %
Muut4,6 %3,5 %1 203 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 554 00073 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.