Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 14-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 479 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,0 %3 651 00075 %
Yle TV29,7 %8,3 %3 594 00074 %
Yle Teema2,4 %3,2 %2 188 00045 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 903 00039 %
Yle yhteensä41,4 %37,3 %4 139 00085 %
MTV316,6 %19,6 %3 800 00078 %
Sub3,1 %3,3 %2 715 00056 %
AVA2,4 %2,3 %2 065 00043 %
C More Total2,5 %1,8 %690 00014 %
MTV yhteensä24,5 %27,0 %4 093 00085 %
Nelonen11,3 %14,8 %3 719 00077 %
Jim3,2 %3,5 %2 478 00051 %
Liv2,6 %2,3 %2 411 00050 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %354 0007 %
Nelonen Media yhteensä19,3 %23,4 %3 996 00083 %
TV53,5 %3,3 %2 354 00049 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 703 00035 %
Frii1,6 %1,5 %1 175 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %223 0005 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,5 %2 878 00059 %
STAR Channel2,8 %2,2 %2 144 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %297 0006 %
Muut4,6 %3,4 %1 489 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 479 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.