Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 14-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 808 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,7 %3 790 00073 %
Yle TV210,3 %8,4 %3 852 00074 %
Yle Teema2,4 %3,2 %2 226 00043 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 969 00038 %
Yle yhteensä41,4 %37,1 %4 423 00085 %
MTV316,5 %19,5 %3 979 00076 %
Sub3,1 %3,4 %2 817 00054 %
AVA2,3 %2,3 %2 106 00040 %
C More Total2,5 %1,8 %733 00014 %
MTV yhteensä24,3 %27,0 %4 320 00083 %
Nelonen11,4 %14,9 %3 926 00075 %
Jim3,2 %3,5 %2 560 00049 %
Liv2,6 %2,3 %2 481 00048 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,4 %373 0007 %
Nelonen Media yhteensä19,4 %23,5 %4 228 00081 %
TV53,4 %3,3 %2 430 00047 %
Kutonen1,6 %1,5 %1 756 00034 %
Frii1,6 %1,5 %1 195 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %229 0004 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,5 %2 989 00057 %
STAR Channel3,0 %2,2 %2 291 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %303 0006 %
Muut4,7 %3,5 %1 566 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 808 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.