Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 467 000
Viikot: 14-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 452 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,2 %35,9 %445 00095 %
Yle TV210,9 %8,7 %415 00089 %
Yle Teema2,6 %4,0 %317 00068 %
Yle Fem1,7 %2,3 %280 00060 %
Yle yhteensä55,5 %50,9 %450 00096 %
MTV315,3 %18,2 %414 00089 %
Sub1,5 %1,7 %284 00061 %
AVA1,1 %1,2 %226 00048 %
C More Total3,7 %2,9 %102 00022 %
MTV yhteensä21,6 %24,0 %429 00092 %
Nelonen7,2 %10,3 %402 00086 %
Jim1,8 %2,3 %246 00053 %
Liv0,9 %0,7 %263 00056 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,5 %47 00010 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %15,8 %414 00089 %
TV51,9 %1,7 %238 00051 %
Kutonen1,1 %1,2 %192 00041 %
Frii0,6 %0,7 %141 00030 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %28 0006 %
Warner Bros. Discovery3,9 %3,7 %293 00063 %
STAR Channel1,5 %1,1 %208 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %25 0005 %
Muut5,9 %4,6 %215 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %452 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.