Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 14-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 439 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,8 %1 365 00093 %
Yle TV29,3 %8,5 %1 256 00085 %
Yle Teema2,7 %3,4 %936 00064 %
Yle Fem1,7 %2,1 %810 00055 %
Yle yhteensä41,6 %37,8 %1 412 00096 %
MTV316,2 %19,4 %1 310 00089 %
Sub3,2 %3,4 %978 00066 %
AVA2,3 %2,3 %763 00052 %
C More Total2,7 %1,9 %277 00019 %
MTV yhteensä24,4 %27,0 %1 351 00092 %
Nelonen11,5 %14,6 %1 251 00085 %
Jim2,9 %3,0 %868 00059 %
Liv2,3 %2,0 %859 00058 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %135 0009 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %22,6 %1 319 00090 %
TV53,9 %3,5 %880 00060 %
Kutonen1,8 %1,5 %663 00045 %
Frii1,6 %1,7 %481 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %95 0006 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,9 %1 035 00070 %
STAR Channel2,7 %2,2 %792 00054 %
Music TV0,1 %0,0 %65 0004 %
Muut4,5 %3,4 %569 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 439 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.