Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 458 000
Viikot: 14-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 366 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,1 %5,2 %171 00037 %
Yle TV29,3 %9,0 %214 00047 %
Yle Teema0,8 %1,0 %48 00010 %
Yle Fem0,5 %0,4 %49 00011 %
Yle yhteensä16,6 %15,6 %279 00061 %
MTV315,6 %19,2 %254 00056 %
Sub5,6 %6,1 %165 00036 %
AVA3,6 %3,8 %97 00021 %
C More Total1,9 %1,2 %36 0008 %
MTV yhteensä26,7 %30,3 %304 00066 %
Nelonen19,5 %23,2 %258 00056 %
Jim6,4 %6,1 %143 00031 %
Liv6,8 %6,5 %164 00036 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %14 0003 %
Nelonen Media yhteensä34,9 %38,6 %305 00067 %
TV55,3 %5,2 %137 00030 %
Kutonen1,4 %0,8 %61 00013 %
Frii2,3 %1,8 %66 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %4 0001 %
Warner Bros. Discovery9,1 %7,9 %186 00041 %
STAR Channel6,0 %3,3 %120 00026 %
Music TV1,7 %1,1 %33 0007 %
Muut4,9 %3,2 %56 00012 %
Yhteensä100,0 %100,0 %366 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.