Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 14-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 168 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %23,7 %1 776 00075 %
Yle TV210,8 %9,3 %1 753 00074 %
Yle Teema2,3 %3,1 %1 105 00047 %
Yle Fem1,4 %1,7 %922 00039 %
Yle yhteensä41,8 %37,8 %2 000 00084 %
MTV313,8 %16,6 %1 810 00076 %
Sub3,6 %4,1 %1 414 00060 %
AVA1,5 %1,5 %928 00039 %
C More Total3,6 %2,6 %416 00018 %
MTV yhteensä22,4 %24,8 %1 965 00083 %
Nelonen10,9 %14,2 %1 811 00076 %
Jim3,5 %3,8 %1 262 00053 %
Liv1,6 %1,3 %1 089 00046 %
Nelosen maksukanavat1,7 %2,3 %242 00010 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %23,3 %1 931 00081 %
TV53,8 %3,7 %1 220 00051 %
Kutonen2,3 %2,1 %950 00040 %
Frii0,9 %1,0 %550 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %142 0006 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,1 %1 475 00062 %
STAR Channel3,3 %2,5 %1 133 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %156 0007 %
Muut5,9 %4,3 %820 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 168 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.