Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 14-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 650 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %10,7 %467 00068 %
Yle TV212,2 %10,2 %515 00074 %
Yle Teema1,4 %1,6 %236 00034 %
Yle Fem0,7 %1,0 %188 00027 %
Yle yhteensä26,8 %23,5 %589 00085 %
MTV312,5 %14,8 %534 00077 %
Sub5,1 %5,5 %425 00061 %
AVA2,0 %2,1 %281 00041 %
C More Total3,2 %2,2 %101 00015 %
MTV yhteensä22,8 %24,6 %590 00085 %
Nelonen15,5 %19,3 %551 00080 %
Jim6,0 %6,4 %433 00063 %
Liv2,7 %2,3 %329 00048 %
Nelosen maksukanavat2,3 %3,4 %72 00010 %
Nelonen Media yhteensä27,9 %33,1 %590 00085 %
TV55,0 %5,0 %383 00055 %
Kutonen3,4 %3,3 %307 00044 %
Frii0,8 %0,7 %136 00020 %
The Discovery Channel0,9 %0,7 %36 0005 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,7 %466 00067 %
STAR Channel5,0 %4,0 %371 00054 %
Music TV0,8 %0,5 %70 00010 %
Muut6,4 %4,6 %210 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %650 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.