Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 18-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %8,0 %449 00065 %
Yle TV29,1 %7,7 %501 00073 %
Yle Teema1,3 %1,4 %250 00036 %
Yle Fem0,6 %0,8 %184 00027 %
Yle yhteensä21,5 %17,9 %584 00085 %
MTV324,4 %29,7 %588 00085 %
Sub5,1 %5,0 %406 00059 %
AVA1,1 %1,3 %221 00032 %
C More Total8,6 %8,3 %179 00026 %
MTV yhteensä39,3 %44,3 %624 00090 %
Nelonen12,6 %13,9 %536 00078 %
Jim4,4 %4,2 %377 00055 %
Liv2,2 %2,1 %311 00045 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %43 0006 %
Nelonen Media yhteensä21,1 %22,4 %580 00084 %
TV53,9 %4,2 %358 00052 %
Kutonen3,0 %2,7 %282 00041 %
Frii0,6 %0,5 %121 00018 %
The Discovery Channel0,9 %0,6 %35 0005 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,9 %454 00066 %
STAR Channel5,0 %4,3 %359 00052 %
Music TV0,6 %0,3 %68 00010 %
Muut4,2 %2,8 %194 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %657 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.