Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 740 000
Viikot: 18-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 710 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %19,9 %664 00090 %
Yle TV28,4 %7,8 %596 00081 %
Yle Teema2,6 %3,1 %423 00057 %
Yle Fem1,6 %2,1 %369 00050 %
Yle yhteensä36,7 %32,9 %697 00094 %
MTV325,0 %28,6 %666 00090 %
Sub2,2 %2,1 %427 00058 %
AVA2,7 %2,7 %364 00049 %
C More Total4,6 %4,0 %131 00018 %
MTV yhteensä34,5 %37,3 %682 00092 %
Nelonen10,6 %13,3 %604 00082 %
Jim3,0 %3,0 %388 00052 %
Liv3,1 %2,9 %428 00058 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %30 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %20,4 %646 00087 %
TV52,9 %2,6 %388 00052 %
Kutonen0,9 %0,7 %276 00037 %
Frii1,8 %1,7 %229 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0004 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,2 %475 00064 %
STAR Channel2,5 %2,3 %343 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %18 0002 %
Muut2,4 %1,8 %230 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %710 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.