Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 556 000
Viikot: 18-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 354 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %18,9 %1 802 00070 %
Yle TV28,0 %7,2 %1 817 00071 %
Yle Teema2,4 %2,8 %1 130 00044 %
Yle Fem1,2 %1,5 %909 00036 %
Yle yhteensä34,3 %30,5 %2 120 00083 %
MTV323,4 %28,6 %2 069 00081 %
Sub3,4 %3,6 %1 396 00055 %
AVA1,1 %1,1 %843 00033 %
C More Total7,6 %7,0 %614 00024 %
MTV yhteensä35,4 %40,3 %2 196 00086 %
Nelonen9,5 %10,9 %1 881 00074 %
Jim3,2 %3,4 %1 228 00048 %
Liv1,5 %1,3 %1 049 00041 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %193 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %17,3 %2 030 00079 %
TV53,1 %3,1 %1 185 00046 %
Kutonen2,0 %1,7 %936 00037 %
Frii0,7 %0,7 %509 00020 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %135 0005 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,8 %1 465 00057 %
STAR Channel3,5 %2,7 %1 183 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %139 0005 %
Muut4,4 %3,1 %808 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 354 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.