Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 18-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 049 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,2 %32,3 %1 031 00095 %
Yle TV26,3 %6,4 %928 00086 %
Yle Teema3,4 %4,5 %711 00066 %
Yle Fem1,5 %2,0 %571 00053 %
Yle yhteensä49,4 %45,2 %1 044 00096 %
MTV324,4 %28,2 %988 00091 %
Sub1,3 %1,2 %570 00053 %
AVA1,8 %1,5 %489 00045 %
C More Total3,4 %2,8 %209 00019 %
MTV yhteensä30,9 %33,6 %1 007 00093 %
Nelonen7,3 %9,8 %897 00083 %
Jim2,1 %2,6 %543 00050 %
Liv1,5 %1,3 %542 00050 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %63 0006 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %14,4 %943 00087 %
TV51,6 %1,3 %465 00043 %
Kutonen0,8 %0,7 %354 00033 %
Frii1,4 %1,2 %259 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %33 0003 %
Warner Bros. Discovery3,9 %3,3 %573 00053 %
STAR Channel1,3 %1,1 %400 00037 %
Music TV0,0 %0,0 %28 0003 %
Muut3,0 %2,4 %395 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 049 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.