Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 656 000
Viikot: 18-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 609 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,7 %7,0 %420 00064 %
Yle TV210,1 %7,8 %451 00069 %
Yle Teema1,5 %1,6 %203 00031 %
Yle Fem0,7 %0,9 %158 00024 %
Yle yhteensä21,0 %17,1 %536 00082 %
MTV325,2 %29,2 %529 00081 %
Sub4,3 %4,6 %339 00052 %
AVA3,7 %4,0 %289 00044 %
C More Total5,2 %5,3 %126 00019 %
MTV yhteensä38,4 %43,1 %572 00087 %
Nelonen13,5 %16,5 %473 00072 %
Jim4,3 %4,1 %312 00048 %
Liv6,1 %5,3 %348 00053 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %31 0005 %
Nelonen Media yhteensä25,6 %27,6 %535 00082 %
TV54,1 %3,8 %299 00046 %
Kutonen1,8 %1,3 %204 00031 %
Frii2,4 %1,7 %146 00022 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %29 0004 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,2 %389 00059 %
STAR Channel3,4 %2,7 %285 00043 %
Music TV0,6 %0,4 %58 0009 %
Muut2,4 %1,8 %152 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %609 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.