Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 18-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,6 %7,5 %869 00065 %
Yle TV29,6 %7,7 %952 00071 %
Yle Teema1,4 %1,5 %453 00034 %
Yle Fem0,6 %0,8 %342 00025 %
Yle yhteensä21,2 %17,5 %1 121 00083 %
MTV324,8 %29,5 %1 116 00083 %
Sub4,7 %4,8 %745 00055 %
AVA2,3 %2,6 %511 00038 %
C More Total7,1 %6,9 %305 00023 %
MTV yhteensä38,9 %43,8 %1 197 00089 %
Nelonen13,0 %15,1 %1 009 00075 %
Jim4,4 %4,1 %690 00051 %
Liv4,0 %3,6 %659 00049 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %74 0006 %
Nelonen Media yhteensä23,2 %24,8 %1 115 00083 %
TV54,0 %4,0 %657 00049 %
Kutonen2,4 %2,0 %486 00036 %
Frii1,4 %1,1 %268 00020 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %65 0005 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,6 %842 00063 %
STAR Channel4,2 %3,5 %644 00048 %
Music TV0,6 %0,4 %125 0009 %
Muut3,4 %2,3 %346 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 265 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.