Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 216 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,5 %8,6 %819 00061 %
Yle TV226,1 %27,2 %938 00070 %
Yle Teema1,3 %1,5 %409 00030 %
Yle Fem0,9 %0,9 %361 00027 %
Yle yhteensä38,8 %38,3 %1 084 00080 %
MTV311,5 %13,6 %926 00069 %
Sub5,6 %6,2 %690 00051 %
AVA2,4 %2,8 %476 00035 %
C More Total2,4 %1,9 %216 00016 %
MTV yhteensä21,8 %24,4 %1 065 00079 %
Nelonen10,0 %11,4 %867 00064 %
Jim4,7 %4,9 %634 00047 %
Liv3,7 %3,3 %597 00044 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,2 %65 0005 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %21,6 %1 032 00077 %
TV54,3 %4,5 %606 00045 %
Kutonen3,1 %2,9 %467 00035 %
Frii1,8 %1,2 %280 00021 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %63 0005 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,1 %791 00059 %
STAR Channel4,2 %3,2 %569 00042 %
Music TV0,9 %0,5 %124 0009 %
Muut4,2 %2,9 %371 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 216 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.