Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 645 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %22,6 %3 566 00068 %
Yle TV219,7 %20,4 %3 695 00071 %
Yle Teema2,5 %3,5 %2 116 00041 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 950 00037 %
Yle yhteensä49,7 %48,3 %4 309 00083 %
MTV314,2 %17,0 %3 643 00070 %
Sub3,1 %3,3 %2 492 00048 %
AVA2,0 %2,1 %1 829 00035 %
C More Total2,4 %2,0 %791 00015 %
MTV yhteensä21,8 %24,4 %4 020 00077 %
Nelonen7,9 %9,2 %3 363 00065 %
Jim3,3 %3,7 %2 280 00044 %
Liv2,4 %2,2 %2 187 00042 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %298 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %16,5 %3 804 00073 %
TV52,9 %2,8 %2 125 00041 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 634 00031 %
Frii1,6 %1,5 %1 169 00022 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %224 0004 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,1 %2 725 00052 %
STAR Channel2,9 %1,9 %2 043 00039 %
Music TV0,3 %0,2 %275 0005 %
Muut3,8 %2,7 %1 542 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 645 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.