Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 650 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 367 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %25,1 %1 813 00068 %
Yle TV214,9 %14,8 %1 815 00068 %
Yle Teema2,6 %3,7 %1 041 00039 %
Yle Fem1,5 %1,8 %953 00036 %
Yle yhteensä47,3 %45,3 %2 190 00083 %
MTV316,7 %19,6 %1 879 00071 %
Sub2,8 %2,9 %1 191 00045 %
AVA3,0 %3,0 %1 005 00038 %
C More Total1,6 %1,3 %327 00012 %
MTV yhteensä24,3 %26,8 %2 060 00078 %
Nelonen8,4 %9,8 %1 677 00063 %
Jim3,4 %3,8 %1 089 00041 %
Liv3,4 %3,0 %1 184 00045 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %104 0004 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,0 %1 916 00072 %
TV52,7 %2,7 %1 009 00038 %
Kutonen1,2 %1,1 %699 00026 %
Frii2,3 %2,0 %596 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %84 0003 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %1 308 00049 %
STAR Channel2,3 %1,5 %909 00034 %
Music TV0,3 %0,2 %116 0004 %
Muut3,0 %2,2 %687 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 367 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.