Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 479 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 341 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,8 %6,2 %160 00033 %
Yle TV236,0 %39,1 %236 00049 %
Yle Teema0,8 %1,1 %53 00011 %
Yle Fem0,9 %0,9 %57 00012 %
Yle yhteensä44,5 %47,4 %283 00059 %
MTV38,5 %11,3 %181 00038 %
Sub6,8 %8,4 %146 00031 %
AVA1,2 %1,1 %51 00011 %
C More Total3,1 %2,4 %48 00010 %
MTV yhteensä19,5 %23,3 %240 00050 %
Nelonen8,3 %8,8 %180 00037 %
Jim4,7 %4,0 %118 00025 %
Liv1,8 %1,5 %82 00017 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %22 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %15,2 %230 00048 %
TV54,5 %4,5 %99 00021 %
Kutonen2,8 %2,3 %83 00017 %
Frii0,8 %0,5 %34 0007 %
The Discovery Channel0,8 %0,4 %18 0004 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,7 %150 00031 %
STAR Channel6,8 %3,6 %122 00026 %
Music TV1,0 %0,6 %22 0005 %
Muut3,4 %2,3 %80 00017 %
Yhteensä100,0 %100,0 %341 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.