Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 370 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %20,4 %1 689 00071 %
Yle TV224,0 %25,9 %1 754 00074 %
Yle Teema2,3 %3,3 %1 049 00044 %
Yle Fem1,5 %1,8 %962 00041 %
Yle yhteensä52,2 %51,3 %1 982 00084 %
MTV311,9 %14,4 %1 679 00071 %
Sub3,4 %3,8 %1 260 00053 %
AVA1,1 %1,2 %810 00034 %
C More Total3,3 %2,7 %444 00019 %
MTV yhteensä19,6 %22,1 %1 860 00078 %
Nelonen7,3 %8,4 %1 593 00067 %
Jim3,3 %3,5 %1 160 00049 %
Liv1,4 %1,3 %983 00041 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %183 0008 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %14,9 %1 783 00075 %
TV53,0 %2,9 %1 084 00046 %
Kutonen2,5 %2,2 %908 00038 %
Frii1,0 %1,0 %564 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %137 0006 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,3 %1 366 00058 %
STAR Channel3,3 %2,4 %1 054 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %154 0007 %
Muut4,2 %2,9 %807 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 118 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.