Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 634 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %7,9 %432 00063 %
Yle TV230,5 %32,5 %503 00073 %
Yle Teema1,2 %1,4 %219 00032 %
Yle Fem0,8 %0,8 %199 00029 %
Yle yhteensä42,8 %42,6 %568 00082 %
MTV39,4 %11,5 %483 00070 %
Sub5,8 %6,5 %378 00055 %
AVA1,2 %1,5 %216 00031 %
C More Total2,7 %2,2 %124 00018 %
MTV yhteensä19,1 %21,7 %560 00081 %
Nelonen9,4 %10,6 %469 00068 %
Jim4,4 %4,5 %351 00051 %
Liv1,9 %1,7 %275 00040 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,3 %36 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %18,8 %544 00079 %
TV54,4 %4,4 %339 00049 %
Kutonen3,7 %3,7 %281 00041 %
Frii0,8 %0,6 %134 00019 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %35 0005 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,1 %426 00062 %
STAR Channel4,8 %3,7 %332 00048 %
Music TV1,1 %0,5 %73 00011 %
Muut5,2 %3,6 %208 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %634 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.