Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 467 000
Viikot: 22-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 449 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,5 %31,4 %440 00094 %
Yle TV218,4 %19,9 %410 00088 %
Yle Teema2,9 %4,3 %311 00067 %
Yle Fem2,1 %2,4 %282 00060 %
Yle yhteensä60,8 %58,0 %445 00095 %
MTV314,6 %17,5 %410 00088 %
Sub1,4 %1,5 %269 00058 %
AVA0,8 %0,9 %207 00044 %
C More Total4,0 %3,3 %105 00023 %
MTV yhteensä20,8 %23,1 %421 00090 %
Nelonen5,8 %7,3 %376 00080 %
Jim2,2 %2,9 %258 00055 %
Liv1,1 %1,0 %237 00051 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %47 00010 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,1 %400 00086 %
TV51,5 %1,2 %219 00047 %
Kutonen1,1 %0,9 %186 00040 %
Frii0,8 %0,7 %148 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %28 0006 %
Warner Bros. Discovery3,7 %3,0 %285 00061 %
STAR Channel1,4 %1,0 %199 00043 %
Music TV0,0 %0,0 %19 0004 %
Muut3,4 %2,7 %203 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %449 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.