Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 467 000
Viikot: 27-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,4 %32,0 %433 00093 %
Yle TV220,3 %22,5 %394 00084 %
Yle Teema2,7 %4,1 %304 00065 %
Yle Fem1,6 %2,1 %251 00054 %
Yle yhteensä61,0 %60,6 %438 00094 %
MTV312,0 %14,2 %402 00086 %
Sub1,5 %1,4 %252 00054 %
AVA0,9 %0,8 %191 00041 %
C More Total5,0 %2,4 %116 00025 %
MTV yhteensä19,4 %18,8 %414 00089 %
Nelonen7,1 %9,7 %374 00080 %
Jim1,9 %2,1 %240 00051 %
Liv1,2 %0,8 %232 00050 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %38 0008 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %13,5 %396 00085 %
TV51,5 %1,5 %222 00047 %
Kutonen1,1 %0,9 %187 00040 %
Frii0,5 %0,5 %139 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %23 0005 %
Warner Bros. Discovery3,3 %3,1 %274 00059 %
STAR Channel1,4 %0,8 %197 00042 %
Music TV0,0 %0,0 %29 0006 %
Muut3,9 %3,1 %209 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %440 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.