Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 1-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 719 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %23,5 %3 731 00072 %
Yle TV212,8 %11,2 %3 785 00073 %
Yle Teema2,7 %3,5 %2 310 00044 %
Yle Fem1,4 %1,8 %1 990 00038 %
Yle yhteensä43,7 %40,1 %4 353 00084 %
MTV316,5 %20,2 %3 907 00075 %
Sub3,2 %3,6 %2 727 00052 %
AVA2,2 %2,1 %2 003 00038 %
C More Total2,9 %2,1 %778 00015 %
MTV yhteensä24,8 %28,0 %4 240 00081 %
Nelonen9,7 %12,3 %3 711 00071 %
Jim3,1 %3,3 %2 426 00047 %
Liv2,4 %2,1 %2 373 00046 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %355 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,7 %4 050 00078 %
TV53,2 %3,2 %2 324 00045 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 764 00034 %
Frii1,5 %1,4 %1 216 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %232 0004 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,5 %2 906 00056 %
STAR Channel3,2 %2,4 %2 244 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %293 0006 %
Muut4,3 %3,1 %1 568 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 719 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.