Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 650 000
Viikot: 1-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 421 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,5 %1 916 00072 %
Yle TV211,2 %9,7 %1 923 00073 %
Yle Teema2,8 %3,6 %1 146 00043 %
Yle Fem1,5 %1,8 %999 00038 %
Yle yhteensä43,5 %39,7 %2 240 00085 %
MTV318,7 %22,4 %2 022 00076 %
Sub2,8 %2,9 %1 305 00049 %
AVA3,0 %2,8 %1 098 00041 %
C More Total2,0 %1,3 %327 00012 %
MTV yhteensä26,4 %29,4 %2 182 00082 %
Nelonen10,0 %12,7 %1 881 00071 %
Jim2,9 %3,1 %1 168 00044 %
Liv3,3 %2,8 %1 282 00048 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %122 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,2 %2 068 00078 %
TV52,9 %2,9 %1 106 00042 %
Kutonen1,2 %1,1 %775 00029 %
Frii2,1 %1,8 %625 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %89 0003 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %1 403 00053 %
STAR Channel2,6 %2,0 %1 033 00039 %
Music TV0,3 %0,2 %130 0005 %
Muut3,4 %2,6 %713 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 421 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.