Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 1-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 412 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,9 %1 341 00091 %
Yle TV211,8 %11,1 %1 221 00083 %
Yle Teema3,0 %3,7 %940 00064 %
Yle Fem1,6 %2,0 %807 00055 %
Yle yhteensä43,9 %40,7 %1 389 00094 %
MTV316,3 %19,8 %1 286 00087 %
Sub3,1 %3,3 %937 00064 %
AVA2,2 %2,3 %736 00050 %
C More Total3,0 %2,1 %271 00018 %
MTV yhteensä24,6 %27,4 %1 335 00091 %
Nelonen9,9 %12,2 %1 201 00082 %
Jim3,0 %3,1 %836 00057 %
Liv2,3 %2,0 %842 00057 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %134 0009 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %19,5 %1 276 00087 %
TV53,5 %3,4 %844 00057 %
Kutonen2,0 %1,7 %664 00045 %
Frii1,6 %1,6 %490 00033 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %92 0006 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,0 %1 006 00068 %
STAR Channel3,0 %2,6 %767 00052 %
Music TV0,1 %0,0 %66 0005 %
Muut4,0 %2,9 %547 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 412 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.