Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-30/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 636 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,7 %9,7 %457 00066 %
Yle TV215,7 %14,2 %502 00073 %
Yle Teema1,6 %1,8 %248 00036 %
Yle Fem0,8 %1,0 %200 00029 %
Yle yhteensä29,7 %26,7 %575 00083 %
MTV313,9 %17,0 %524 00076 %
Sub6,0 %6,6 %412 00060 %
AVA1,7 %1,7 %250 00036 %
C More Total3,6 %2,8 %111 00016 %
MTV yhteensä25,1 %28,0 %579 00084 %
Nelonen12,9 %15,4 %517 00075 %
Jim5,3 %5,4 %387 00056 %
Liv2,5 %2,2 %317 00046 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,4 %57 0008 %
Nelonen Media yhteensä23,2 %26,3 %566 00082 %
TV54,8 %5,1 %369 00053 %
Kutonen3,6 %3,5 %296 00043 %
Frii0,8 %0,6 %142 00021 %
The Discovery Channel1,0 %0,8 %36 0005 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,1 %455 00066 %
STAR Channel5,7 %4,6 %364 00053 %
Music TV0,7 %0,4 %73 00011 %
Muut5,3 %3,9 %208 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %636 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.