Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %9,8 %462 00067 %
Yle TV215,0 %13,3 %506 00073 %
Yle Teema1,7 %1,9 %257 00037 %
Yle Fem0,8 %1,0 %206 00030 %
Yle yhteensä29,3 %26,0 %579 00084 %
MTV314,4 %17,5 %533 00077 %
Sub5,8 %6,4 %416 00060 %
AVA1,7 %1,8 %257 00037 %
C More Total3,5 %2,9 %112 00016 %
MTV yhteensä25,5 %28,5 %587 00085 %
Nelonen13,1 %15,6 %526 00076 %
Jim5,4 %5,5 %394 00057 %
Liv2,5 %2,3 %324 00047 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,5 %58 0008 %
Nelonen Media yhteensä23,5 %26,6 %574 00083 %
TV54,8 %5,1 %376 00054 %
Kutonen3,5 %3,4 %299 00043 %
Frii0,8 %0,6 %142 00020 %
The Discovery Channel1,0 %0,8 %36 0005 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,0 %459 00066 %
STAR Channel5,6 %4,6 %368 00053 %
Music TV0,7 %0,4 %73 00011 %
Muut5,3 %3,9 %208 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %641 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.