Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 472 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 285 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,4 %1 873 00076 %
Yle TV210,1 %8,9 %1 822 00074 %
Yle Teema2,8 %3,6 %1 160 00047 %
Yle Fem1,5 %1,8 %996 00040 %
Yle yhteensä42,8 %38,7 %2 123 00086 %
MTV319,5 %23,2 %1 975 00080 %
Sub2,8 %2,9 %1 288 00052 %
AVA3,0 %2,9 %1 101 00045 %
C More Total1,9 %1,3 %306 00012 %
MTV yhteensä27,2 %30,3 %2 105 00085 %
Nelonen10,0 %12,9 %1 829 00074 %
Jim3,0 %3,1 %1 155 00047 %
Liv3,3 %2,9 %1 273 00051 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %117 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,4 %1 996 00081 %
TV53,0 %2,9 %1 096 00044 %
Kutonen1,2 %1,0 %761 00031 %
Frii2,1 %1,8 %624 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %87 0004 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,9 %1 373 00056 %
STAR Channel2,4 %2,0 %981 00040 %
Music TV0,3 %0,2 %131 0005 %
Muut3,4 %2,6 %678 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 285 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.