Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 246 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %9,6 %893 00066 %
Yle TV213,8 %12,0 %968 00072 %
Yle Teema1,6 %1,8 %471 00035 %
Yle Fem0,9 %1,2 %385 00029 %
Yle yhteensä27,6 %24,5 %1 123 00083 %
MTV316,2 %19,2 %1 038 00077 %
Sub5,3 %5,8 %767 00057 %
AVA2,9 %3,0 %558 00041 %
C More Total3,0 %2,5 %198 00015 %
MTV yhteensä27,4 %30,4 %1 141 00085 %
Nelonen13,3 %16,4 %1 000 00074 %
Jim5,2 %5,2 %721 00054 %
Liv4,1 %3,6 %684 00051 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,1 %96 0007 %
Nelonen Media yhteensä25,0 %28,1 %1 108 00082 %
TV54,7 %4,9 %679 00050 %
Kutonen2,8 %2,6 %512 00038 %
Frii1,8 %1,4 %306 00023 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %64 0005 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,4 %852 00063 %
STAR Channel4,9 %4,0 %659 00049 %
Music TV0,7 %0,4 %134 00010 %
Muut4,3 %3,2 %371 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 246 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.