Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 937 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 723 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,8 %6,4 %354 00038 %
Yle TV214,0 %13,0 %425 00045 %
Yle Teema1,1 %1,3 %128 00014 %
Yle Fem0,6 %0,7 %110 00012 %
Yle yhteensä22,5 %21,3 %545 00058 %
MTV315,8 %20,5 %485 00052 %
Sub6,9 %8,1 %348 00037 %
AVA2,7 %2,6 %180 00019 %
C More Total4,1 %3,2 %92 00010 %
MTV yhteensä29,5 %34,4 %591 00063 %
Nelonen14,6 %17,3 %474 00051 %
Jim4,9 %4,5 %265 00028 %
Liv4,1 %3,6 %243 00026 %
Nelosen maksukanavat1,1 %0,9 %37 0004 %
Nelonen Media yhteensä26,0 %27,8 %556 00059 %
TV55,0 %5,3 %259 00028 %
Kutonen2,2 %1,6 %166 00018 %
Frii1,5 %1,2 %98 00010 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %27 0003 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,3 %350 00037 %
STAR Channel6,3 %3,7 %266 00028 %
Music TV1,4 %0,9 %53 0006 %
Muut5,2 %3,5 %146 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %723 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.