Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 1-26/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,9 %36,1 %1 034 00095 %
Yle TV210,1 %8,4 %944 00087 %
Yle Teema3,5 %4,9 %764 00070 %
Yle Fem1,7 %2,2 %648 00060 %
Yle yhteensä56,2 %51,6 %1 045 00096 %
MTV318,7 %22,8 %973 00090 %
Sub1,5 %1,4 %614 00057 %
AVA1,7 %1,5 %519 00048 %
C More Total2,3 %1,6 %176 00016 %
MTV yhteensä24,2 %27,3 %998 00092 %
Nelonen6,3 %8,7 %894 00082 %
Jim1,8 %2,2 %562 00052 %
Liv1,3 %1,2 %572 00053 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %71 0007 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,3 %934 00086 %
TV51,7 %1,5 %496 00046 %
Kutonen0,9 %0,9 %382 00035 %
Frii1,3 %1,1 %306 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %44 0004 %
Warner Bros. Discovery4,0 %3,7 %614 00057 %
STAR Channel1,2 %1,0 %424 00039 %
Music TV0,0 %0,0 %38 0003 %
Muut4,1 %3,1 %425 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 050 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.