Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 085 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 052 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,9 %36,3 %1 038 00096 %
Yle TV29,7 %7,6 %957 00088 %
Yle Teema3,5 %4,9 %781 00072 %
Yle Fem1,7 %2,2 %657 00061 %
Yle yhteensä55,8 %51,0 %1 047 00097 %
MTV318,9 %23,2 %981 00090 %
Sub1,5 %1,5 %622 00057 %
AVA1,8 %1,5 %528 00049 %
C More Total2,3 %1,5 %178 00016 %
MTV yhteensä24,4 %27,7 %1 005 00093 %
Nelonen6,4 %8,9 %911 00084 %
Jim1,7 %2,1 %565 00052 %
Liv1,3 %1,1 %580 00053 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %73 0007 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,3 %947 00087 %
TV51,7 %1,6 %508 00047 %
Kutonen0,9 %0,9 %391 00036 %
Frii1,3 %1,1 %308 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0004 %
Warner Bros. Discovery4,0 %3,7 %624 00057 %
STAR Channel1,2 %1,0 %432 00040 %
Music TV0,0 %0,0 %39 0004 %
Muut4,2 %3,2 %433 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 052 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.