Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 643 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %10,1 %470 00068 %
Yle TV212,4 %10,2 %506 00073 %
Yle Teema1,8 %1,9 %265 00038 %
Yle Fem0,8 %1,1 %207 00030 %
Yle yhteensä27,0 %23,3 %582 00084 %
MTV315,3 %18,4 %545 00079 %
Sub5,8 %6,4 %426 00062 %
AVA1,8 %1,8 %267 00039 %
C More Total3,7 %3,0 %110 00016 %
MTV yhteensä26,6 %29,6 %593 00086 %
Nelonen13,7 %16,4 %540 00078 %
Jim5,5 %5,7 %404 00058 %
Liv2,6 %2,3 %335 00048 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,7 %63 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,5 %27,8 %581 00084 %
TV54,9 %5,3 %384 00056 %
Kutonen3,5 %3,4 %303 00044 %
Frii0,8 %0,6 %143 00021 %
The Discovery Channel1,0 %0,8 %37 0005 %
Warner Bros. Discovery10,2 %10,1 %467 00068 %
STAR Channel5,8 %4,8 %376 00054 %
Music TV0,6 %0,4 %73 00010 %
Muut5,3 %4,0 %208 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %643 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.