Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 473 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,7 %1 365 00093 %
Yle TV29,8 %8,5 %1 256 00085 %
Yle Teema3,1 %3,7 %991 00067 %
Yle Fem1,6 %2,1 %829 00056 %
Yle yhteensä42,1 %38,0 %1 407 00096 %
MTV317,3 %21,1 %1 320 00090 %
Sub3,1 %3,4 %975 00066 %
AVA2,3 %2,3 %768 00052 %
C More Total3,2 %2,2 %274 00019 %
MTV yhteensä25,9 %29,0 %1 359 00092 %
Nelonen10,3 %12,9 %1 241 00084 %
Jim3,0 %3,1 %863 00059 %
Liv2,2 %1,9 %872 00059 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,8 %147 00010 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,2 %1 306 00089 %
TV53,7 %3,5 %876 00059 %
Kutonen1,9 %1,7 %686 00047 %
Frii1,6 %1,6 %503 00034 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %96 0006 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,1 %1 033 00070 %
STAR Channel3,0 %2,6 %794 00054 %
Music TV0,1 %0,0 %67 0005 %
Muut4,1 %3,0 %554 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 428 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.