Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 467 000
Viikot: 1-21/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 453 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,6 %35,5 %448 00096 %
Yle TV211,4 %8,6 %421 00090 %
Yle Teema3,3 %4,8 %348 00074 %
Yle Fem1,8 %2,4 %296 00063 %
Yle yhteensä56,0 %51,2 %451 00097 %
MTV316,1 %20,5 %424 00091 %
Sub1,6 %1,7 %290 00062 %
AVA1,1 %1,2 %228 00049 %
C More Total3,8 %2,8 %104 00022 %
MTV yhteensä22,7 %26,1 %435 00093 %
Nelonen6,2 %8,7 %401 00086 %
Jim1,9 %2,3 %267 00057 %
Liv0,9 %0,8 %259 00055 %
Nelosen maksukanavat0,8 %1,1 %52 00011 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,6 %416 00089 %
TV51,8 %1,7 %247 00053 %
Kutonen1,3 %1,2 %203 00044 %
Frii0,7 %0,6 %151 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %31 0007 %
Warner Bros. Discovery4,1 %3,8 %304 00065 %
STAR Channel1,5 %1,2 %216 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %25 0005 %
Muut5,4 %4,0 %225 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %453 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.