Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 467 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 455 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,2 %36,5 %449 00096 %
Yle TV212,3 %9,0 %426 00091 %
Yle Teema3,3 %4,9 %355 00076 %
Yle Fem1,9 %2,5 %304 00065 %
Yle yhteensä57,7 %52,9 %453 00097 %
MTV314,6 %18,7 %424 00091 %
Sub1,6 %1,8 %296 00063 %
AVA1,1 %1,2 %233 00050 %
C More Total3,4 %2,2 %100 00021 %
MTV yhteensä20,7 %23,9 %435 00093 %
Nelonen6,1 %8,7 %403 00086 %
Jim1,8 %2,2 %270 00058 %
Liv0,8 %0,7 %262 00056 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,2 %54 00012 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %13,6 %418 00089 %
TV51,9 %1,8 %251 00054 %
Kutonen1,3 %1,3 %207 00044 %
Frii0,7 %0,6 %157 00034 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %33 0007 %
Warner Bros. Discovery4,2 %4,0 %308 00066 %
STAR Channel1,5 %1,2 %218 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %28 0006 %
Muut5,8 %4,3 %230 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %455 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.