Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 479 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,9 %7,8 %187 00039 %
Yle TV212,6 %11,1 %202 00042 %
Yle Teema1,3 %1,6 %74 00015 %
Yle Fem0,6 %0,7 %58 00012 %
Yle yhteensä22,3 %21,2 %264 00055 %
MTV312,7 %16,6 %228 00048 %
Sub9,1 %11,1 %201 00042 %
AVA1,7 %1,5 %74 00016 %
C More Total3,6 %2,4 %45 0009 %
MTV yhteensä27,1 %31,5 %290 00061 %
Nelonen14,9 %18,2 %244 00051 %
Jim5,0 %4,6 %142 00030 %
Liv2,7 %2,2 %99 00021 %
Nelosen maksukanavat2,5 %2,1 %26 0005 %
Nelonen Media yhteensä26,2 %28,5 %276 00058 %
TV55,5 %6,2 %142 00030 %
Kutonen3,2 %2,4 %100 00021 %
Frii0,8 %0,6 %38 0008 %
The Discovery Channel0,9 %0,5 %20 0004 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,6 %188 00039 %
STAR Channel7,8 %4,8 %147 00031 %
Music TV0,9 %0,5 %21 0004 %
Muut5,4 %3,9 %87 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %359 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.