Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 937 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 731 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,2 %6,8 %373 00040 %
Yle TV211,7 %10,3 %421 00045 %
Yle Teema1,2 %1,5 %140 00015 %
Yle Fem0,6 %0,7 %115 00012 %
Yle yhteensä20,7 %19,3 %548 00058 %
MTV314,2 %18,7 %492 00052 %
Sub7,4 %8,8 %370 00039 %
AVA2,8 %2,8 %193 00021 %
C More Total2,9 %1,7 %79 0008 %
MTV yhteensä27,3 %32,0 %602 00064 %
Nelonen15,9 %19,4 %503 00054 %
Jim5,0 %4,7 %278 00030 %
Liv4,5 %3,9 %259 00028 %
Nelosen maksukanavat1,5 %1,3 %39 0004 %
Nelonen Media yhteensä28,2 %31,0 %581 00062 %
TV55,3 %5,6 %280 00030 %
Kutonen2,3 %1,7 %172 00018 %
Frii1,5 %1,2 %104 00011 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %28 0003 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,8 %372 00040 %
STAR Channel6,8 %4,0 %279 00030 %
Music TV1,7 %1,0 %57 0006 %
Muut5,7 %3,9 %152 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %731 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.