Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 1-17/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 792 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,2 %3 855 00074 %
Yle TV211,4 %8,9 %3 901 00075 %
Yle Teema2,8 %3,6 %2 486 00048 %
Yle Fem1,5 %1,9 %2 121 00041 %
Yle yhteensä43,2 %38,7 %4 433 00085 %
MTV316,1 %19,9 %4 032 00077 %
Sub3,3 %3,7 %2 894 00056 %
AVA2,3 %2,3 %2 159 00041 %
C More Total2,4 %1,5 %721 00014 %
MTV yhteensä24,0 %27,3 %4 349 00084 %
Nelonen10,1 %13,2 %3 914 00075 %
Jim3,1 %3,3 %2 554 00049 %
Liv2,4 %2,1 %2 521 00048 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,0 %404 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %21,0 %4 202 00081 %
TV53,4 %3,5 %2 476 00048 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 858 00036 %
Frii1,5 %1,4 %1 283 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %245 0005 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,8 %3 043 00058 %
STAR Channel3,3 %2,5 %2 369 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %314 0006 %
Muut4,7 %3,4 %1 615 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 792 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.