Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 206 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 421 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,4 %3 585 00069 %
Yle TV211,7 %9,0 %3 618 00070 %
Yle Teema3,0 %3,8 %2 384 00046 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 005 00039 %
Yle yhteensä43,8 %39,2 %4 100 00079 %
MTV316,0 %20,0 %3 744 00072 %
Sub3,4 %3,9 %2 700 00052 %
AVA2,3 %2,3 %1 997 00038 %
C More Total2,3 %1,4 %650 00012 %
MTV yhteensä24,0 %27,5 %4 029 00077 %
Nelonen9,7 %12,7 %3 608 00069 %
Jim3,1 %3,3 %2 350 00045 %
Liv2,3 %2,1 %2 337 00045 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %373 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,2 %3 872 00074 %
TV53,3 %3,5 %2 294 00044 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 747 00034 %
Frii1,5 %1,3 %1 209 00023 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %231 0004 %
Warner Bros. Discovery7,1 %6,9 %2 819 00054 %
STAR Channel3,4 %2,7 %2 218 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %294 0006 %
Muut4,6 %3,4 %1 500 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 421 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.