Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 587 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %10,6 %441 00064 %
Yle TV213,5 %11,0 %468 00068 %
Yle Teema2,0 %2,2 %260 00038 %
Yle Fem0,9 %1,2 %203 00029 %
Yle yhteensä28,8 %25,0 %534 00077 %
MTV313,2 %15,9 %495 00072 %
Sub6,3 %7,1 %399 00058 %
AVA1,9 %1,9 %254 00037 %
C More Total2,2 %1,5 %80 00012 %
MTV yhteensä23,7 %26,4 %539 00078 %
Nelonen13,5 %16,2 %495 00072 %
Jim5,7 %5,9 %370 00054 %
Liv2,6 %2,4 %316 00046 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,6 %59 0009 %
Nelonen Media yhteensä24,5 %27,9 %532 00077 %
TV55,2 %5,7 %362 00052 %
Kutonen3,7 %3,7 %285 00041 %
Frii0,8 %0,7 %140 00020 %
The Discovery Channel1,1 %1,0 %35 0005 %
Warner Bros. Discovery10,9 %11,0 %433 00063 %
STAR Channel6,3 %5,2 %355 00051 %
Music TV0,6 %0,4 %68 00010 %
Muut5,3 %4,1 %196 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %587 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.