Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 347 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %10,4 %860 00064 %
Yle TV212,6 %10,3 %908 00067 %
Yle Teema1,9 %2,1 %480 00036 %
Yle Fem1,0 %1,3 %387 00029 %
Yle yhteensä27,3 %24,1 %1 049 00078 %
MTV315,2 %18,1 %976 00072 %
Sub5,6 %6,2 %743 00055 %
AVA3,1 %3,1 %541 00040 %
C More Total2,1 %1,4 %150 00011 %
MTV yhteensä26,0 %28,7 %1 060 00079 %
Nelonen13,6 %17,0 %956 00071 %
Jim5,4 %5,4 %684 00051 %
Liv4,1 %3,6 %660 00049 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,2 %100 0007 %
Nelonen Media yhteensä25,6 %28,9 %1 039 00077 %
TV55,0 %5,3 %654 00049 %
Kutonen2,9 %2,7 %493 00037 %
Frii1,9 %1,3 %303 00022 %
The Discovery Channel0,8 %0,7 %59 0004 %
Warner Bros. Discovery10,6 %10,1 %806 00060 %
STAR Channel5,4 %4,4 %644 00048 %
Music TV0,6 %0,4 %126 0009 %
Muut4,5 %3,4 %351 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 150 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.