Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - maaliskuu 2016
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 842 000
Viikot: 1-13/2016
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,7 %3 442 00071 %
Yle TV211,2 %9,0 %3 368 00070 %
Yle Teema3,0 %3,8 %2 339 00048 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 930 00040 %
Yle yhteensä43,9 %39,4 %3 828 00079 %
MTV316,2 %20,1 %3 565 00074 %
Sub3,4 %3,8 %2 600 00054 %
AVA2,3 %2,3 %1 946 00040 %
C More Total2,3 %1,3 %607 00013 %
MTV yhteensä24,2 %27,5 %3 808 00079 %
Nelonen9,7 %12,5 %3 414 00070 %
Jim3,1 %3,3 %2 279 00047 %
Liv2,4 %2,1 %2 266 00047 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,9 %352 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,0 %3 656 00076 %
TV53,4 %3,5 %2 214 00046 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 696 00035 %
Frii1,5 %1,4 %1 186 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %225 0005 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,9 %2 709 00056 %
STAR Channel3,1 %2,7 %2 068 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %290 0006 %
Muut4,5 %3,3 %1 423 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 120 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.